مسکنها میتوانند ساختار شیمیایی مغز را دچار تغییر کنند

نویسنده خبر :
منبع :
26 1397 بهمن

سردردهای ناشی از مسکن(Medication Overuse Headache) یا به اختصارMOH یکی از شایعترین دلایل سردردهای مزمن می باشد.

اگر شما هم برای تسکین سردرد بیش از 10 بار در ماه از مسکنهای حاوی کافئین استفاده می کنید ممکن است جزء مبتلایان به MOH باشید. همه روزه بیماران زیادی با این شکایت که مدام دچار سردرد هستند به ما مراجعه می کنند. اغلب آنها از قبل فقط یک میگرن ساده داشته اند اما در دام مسکن افتاده اند. مسکنها با تغییراتی که در ناقلهای شیمیایی مغز انجام می دهند می توانند سردرها را مزمن کنند. یعنی اگر قرار بوده فرد فقط دو یا سه بار در ماه دچار سردرد شود بخاطر مصرف خودسر مسکنها حالا هرروز ناچار است سردرد را تحمل کند. خوشبختانه این تغییرات شیمیایی مغز قابل برگشت می باشند و متخصص مغز و اعصاب میتواند به شما در درمان این بیماری کمک کند. تقریبا همه مسکنها می توانند فرد را مبتلا به MOH کنند اما مسکنهای ترکیبی کافئین دار در این رابطه خطرناکتر هستند.

moh

جدای از مسکنها مبتلایان به میگرن باید مصرف کافئین خود را محدود کنند خصوصا اگر به تازگی تعداد سردردهایشان بیشتر شده باشد. اگر مبتلا به میگرن هستید و  مصرف مسکن شما از هفته ای یک مرتبه  بیشتر شده است حتما به پزشک مراجعه کنید تا برای جلوگیری از مزمن شدن سردردتان برای شما داروهای پیشگیری کننده از سردرد شروع شود. ضمنا ممکن است نیاز باشد تا تغیراتی در روند زندگی خود ایجاد کنید مثل تصحیح الگوی خواب وغذا، ورزش منظم و...یکی از بهترین درمانهای میگرن مزمن تزریق تخصصی بوتاکس میگرن می باشد که توسط متخصص مغز و اعصاب انجام میشود. بیشتر بدانید...

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.