آلزایمر

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر نگران ابتلا به آلزایمر باشید، مثلا مکن است یکی از بستگان شما به این بیماری مبتلا باشد و برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا این بیماری ارثی است و ممکن است شما هم مبتلا شوید؟ آیا راه جلوگیری از آلزایمر وجود دارد؟

آلزایمر نتیجه تحلیل رفتن قشر مغز است.انواع دیگری هم از این تحلیل رفتنهای مغز وجود دارد که چون کمتر شایع هستند ممکن است نشنیده باشید مثل دمانس فرونتوتمپورال، بیماری لوی بادی و....

اما متاسفانه بشر تا کنون راهی برای پیشگیری و درمان بیماریهای تحلیل برنده مغز پیدا نکرده است. البته متخصص مغز و اعصاب می تواند به کمک داروهای تقویت کننده حافظه تا مدتها علائم بیمار را درمان کند اما بالاخره زمانی میرسد(معمولا پس از چند سال) که تحلیل مغز بقدری شدید شود که داروهای ما بی اثر شوند...گاه بیمار قبل از رسیدن به این مرحله دراثر کهولت سن و یا ابتلا به سایر بیماریها مانند ذات الریه یا سکته فوت میکند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

google90243c6cbe7c521b.html