بوتاکس میگرن

در سال 2010، سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)، استفاده از بوتاکس (botox) را در درمان میگرن مزمن تایید کرد و از آن زمان بیماران بسیاری در سراسر جهان با مراجعه به متخصص مغزواعصاب توسط بوتاکس مورد درمان قرار گرفته اند.

مزیت اصلی بوتاکس میگرن بی عارضه بودن آن است(البته برخی عوارض گذرا ممکن است در اثر تزریق بوتاکس ایجاد شود).

درحالیکه مصرف سایر داروهای جلگیری کننده از میگرن بطور شایعی با عوارض خاص خود همراه است.

مزیت دیگر بوتاکس میگرن، طولانی اثر بودن آن است(بین 4 تا 6 ماه) و لازم نیست فرد بصورت مداوم هر روز و هرشب دارو استفاده کند.

مزیت دیگر بوتاکس کمک به برطرف شدن خطوط چهره می باشد(مزیت زیبایی).

بنظر میرسد بوتاکس بهترین درمان میگرن مزمن می باشد اما بهرحال عده ای از افراد به این درمان پاسخ نمی دهند.

ایراد اصلی بوتاکس هزینه بالای دارو می باشد که البته در صورت تجویز متخصص مغز و اعصاب، اغلب توسط بیمه ها پوشش داده می شود.

متدهای مختلفی در سطح دنیا برای تزریق بوتاکس میگرن وجود دارد. یکی از شایعترین متدهای مورد استفاده پروتوکل PREEMPT می باشد که البته این پروتوکل بهترین بوتاکس میگرن نمی باشد و ایرادات تخصصی خاص خود را دارد. دکتر فرهاد عمادی در شیراز از متد خاصی استفاده می کند که سعی شده در آن ایرادات پروتوکل PREEMPT(خصوصا درتزریق قسمتهای پشت سر) تاحد امکان برطرف شده باشد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

google90243c6cbe7c521b.html