درمان دارویی میگرن

تصمیم درمورد شروع درمان دارویی میگرن به عهده پزشک می باشد

گاه تعداد حملات سردرد کم می باشد مثلا یکی دو بار در ماه. در این موارد استراحت، دوری از محرکهای میگرن مانند محیط پر سرو صدا واستفاده از مسکنهای ساده کفایت می کند. اما گاه سردردهای میگرن بصورت مکرر اتفاق می افتند و کارکرد فرد مختل می شود، در این موارد نیاز است که به فرد داروهای پیشگیری کننده از میگرن تجویز شود. گاهی هم تعداد سردردهای فرد در طول ماه کم است اما شدت و مدت زمان طول کشیدن سردرد به گونه ایست که زندگی روزمره فرد مختل می شود در این مورد هم برای فرد داروهای جلوگیری کننده از سردرد تجویز می شود. این قسم از داروها باید مداوم استفاده شود، چه فرد سردرد اشته باشد یا نه. طول مدت درمان طولانی بوده و حداقل شش ماه بطول می انجامد، اما این به معنی ریشه کن شدن میگرن نیست! میگرن معمولا پس از چند مدت عود میکند و ممکن است باز نیاز به درمان داشته باشد. درمان میگرن به منزله صفر شدن تعداد سردردها نیست. از دید یک متخصص مغز و اعصاب یک درمان خوب درمانی است که تعداد سردردهای فرد در طول یک ماه را به نصف برساند. شخصا ملاک درمان خوب را کاستن حول و حوش 70 درصد از حجم سردردها(تعداد و شدت) در نظر می گیرم.استفاده از داروهای خوراکی گاه با عوارضی همراه است که بخاطر آنها بهتر است فرد تحت نظر پزشک به مصرف داروها بپردازد. مثلا برخی داروها می توانند برای کبد مضر باشند و مصرف سرخود آنها میتواند عوارض سختی را درپی داشته باشد. از این منظر، بوتاکس تخصصی میگرن به لحاظ نداشتن عارضه جدی یک درمان مناسب بنظر می آید ک در قسمت مربوطه به آن پرداخته ام.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

google90243c6cbe7c521b.html