آشنایی با میگرن

میگرن بسیار شایع است، به ازای هر صد نفر تقریبا 18 نفر به این سردرد مزمن مبتلا هستند که اغب انها را خانمها تشکیل میدهند(تقریبا 75 درصد).

میگرن در همه افراد به یک شکل بروز نمی کند و درواقع یک تابلو از علائم می باشد که معمولا جزِء درد قسمت برجسته آن است اما این تابلو اجزاء مهم دیگری هم دارد مثل حالت تهوع یا استفراغ، حساس شدن به نور، بو یا صدا و سرگیجه.

سردردهای میگرنی معمولا یکطرفه و ضرباندار هستند.

بسیاری از بیماران قبل از وقوع حملات سردرد دجار بیحالی و کسالت می شوند و علائمی را تجربه می کنند که شبیه علائم ناشی از افت فشارخون می باشد که متخصص مغز و اعصاب به این حالتها "پرودروم" میگوید.

بعضی از بیماران هم هستند که قبل از سردرد حالتهای خاصی را تجربه می کنند مثل نورهای جرقه زن یا خواب رفتگی دست یا احساس ناخوشایندی در ناحیه شکم که به این حالتها "اورا" می گوییم.

میگرن درمان قطعی ندارد، اما به خوبی توسط داروها کنترل میشود و یکی از بهترین داروها برای کنترل این سردرد مزمن بوتاکس می باشد که در قسمتهای مربوطه راجع به آن توضیح اده ایم .

shirane حمید گودرزپور     27/1/1398
ممنونم از مطالب مفیدتان، در ضمن شما یکی از بهترین دکترهایی هستید که در ایران دیده ام

google90243c6cbe7c521b.html