doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

دیسک، سیاتیک، تنگی نخاع

کمتر کسی است که در طول زندگی کمردرد را تجربه نکرده باشد.

درد کمر اغلب در اثر اسپاسم عضلات اطراف ستون فقرات ایجاد می شود و ماهیتی گذرا دارد.
اما یادمان باشد، در طول تکامل "درد" بجای زنگ خطر در جانوران طراحی شده و البته این زنگ خطر خیلی جاها انقدری که باید حساس نیست! مثلا ممکن است وضعیت یک دندان زیادی خراب شده باشد قبل از اینکه شما دردی را احساس کنید و زنگ خطر درد به صدا در بیاید. گاهی هم این زنگ بی دلیل به صدا در می آید مثل خیلی از سردردهای مبتلایان به میگرن.

در مورد کمر بنظر می رسد زنگ خوب عمل می کند. حتی زمانی که درد کمر شما صرفا ناشی از اسپاسم عضلات است این درد حاوی یک پیغام مهم برای شماست: دخل و خرج شما به هم نمی خورد! یعنی فشاری که دارید به ستون فقراتتان وارد می کنید بیشتر از تحمل عضلاتی است که دارند از آن حمایت می کنند، یا فشار را کمتر کنید یا عضلاتتان را تقویت. قصه زندگی شهرنشینی همین است عدم تناسب دخل و خرج! ما به نشستن های طولانی عادت داریم که این خود فشار مضاعفی به ستون فقرات ما وارد می آورد و از سوی دیگر عضلات اطراف ستون فقرات ما به دلیل بی تحرکی ضعیفند.

 

مراقبتهای کمر

 

این عضلات ضعیف وقتی که فشارها بیشتر می شود دچار اسپاسم می شوند که دردناک است. درست مثل زمانی که شما بدون آمادگی قبلی می دوید و عضلات پاهایتان به اصطلاح می گیرد.

اما درد ناشی از اسپاسم یک هشدار است: یا باید عضلاتتان را قویتر کنید و یا از میزان قشار بکاهید. البته حالت ایده ال انجام هر دو این کارها با همدیگر است.
اگر هم هیچ کدام را انجام ندهید عضلات دیگر نخواهند توانست مانع انتقال فشار به ستون مهره های شما بشوند نتیجه آرتروز، بیرون زدگی دیسک ها یا ضخیم شدن لیگامنتها(که باعث تنگی کانال نخاع خواهد شد) خواهد بود.


بیش از هشتاد درصد ما حداقل یک بار در طول عمرمان کمردرد را تجربه می کنیم و امروزه کمردرد مزمن باعث افت کیفیت زندگی خیلی آدمهاست. کمردرد آنقدر شایع است که احتمالا یکی از سنگین ترین فشارهای مالی را در سطح کلی به جامعه وارد می کند(صد میلیارد دلار در سال برای کشور آمریکا). این فشار مالی به اندازه غیر قابل باوری قابل کاهش است. فقط با این آموزش که کدام کمردردها جدی هستند و باید پیگیری شوند و اینکه فرد یاد بگیرد چگونه کمردردهایی را که نیاز به مراجعه ندارند را در خانه درمان کند.

در ویدئو زیر دکتر عمادی متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در باره دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاع و درمان کمردرد در منزل صحبت می کند.

 
 
 
 
 

بهترین پیج اینستا

 

اینستاگرام دکتر عمادی 

این مطالب برای شما سودمند خواهند بود:


 بهترین دکتر بوتاکس

بوتاکس میگرن


 

پاسخ به پرسشهای بوتاکس

پاسخ به پرسشهای شما در باره بوتاکس


 

عوارض بوتاکس

بوتاکس چه عوارضی دارد؟


 

قیمت مناسب بوتاکس در تهران

قیمت بوتاکس زیبایی و میگرن با جزئیات


  

مطالب مفید در باره سردرد

 تشخیص و درمان سردردها


بهترین درمان سردرد

درمانهای میگرن


پرهیز غذایی در میگرن

غذاهایی که سردرد را بدتر می کنند


اطلاعات کامل در باره میگرن

هر آنچه لازم است در باره میگرن بدانید


بوتاکس زیبایی طبیعی

بوتاکس میگرن به همراه زیبایی


  

اطلاعات مفید در بار مغز

با مغز خود به زبان ساده آشنا شوید


بی خوابی 

قوانین خواب آرام


اصول تغذیه سالم 

اصول تغذیه سالم برای مغز


 

دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاع


بهترین دکتر سرگیجه

 

درمان خانگی سرگیجه


درمان فشار مغز 

فشار مغز


 

داروی آلزایمر 

راه پیشگیری از آلزایمر


 

  

درد های عصبی 


 

استفاده از قسمتی یا تمام مطالب این سایت فقط با ذکر منبع بلامانع است

 

نظراتــــــ

shirane آزیتا فدایی 20/11/1401
سپاسگزار این همه تواضع و فروتنی شما هستم.که بی هیچ چشم داشتی،این همه اطلاعات مفید و ارزنده رو در اختیار عموم قرار داده‌اید.خیلی استفاده کردم.برقرار باشید و توانمند
shirane آزیتا فدایی 20/11/1401
سپاسگزار این همه تواضع و فروتنی شما هستم.که بی هیچ چشم داشتی،این همه اطلاعات مفید و ارزنده رو در اختیار عموم قرار داده‌اید.خیلی استفاده کردم.برقرار باشید و توانمند