ورزش درمانی میگرن

ورزش-هوازی-درمان میگرن_ورزش هوازی-درمان سردرد-بهترین دکتر سردرد-بهترین درمان میگرن

تعریف ورزش هوازی

دویدن، کوهنوردی، بازیهایی مانند فوتبال و والیبال نمونه های خوبی از ورزش های هوازی هستند. اما ورزش هوازی به هر ورزشی گفته می شود که حداقل به مدت بیست دقیقه و البته بصورت پیوسته بیست دقیقه! شما را به نفس نفس زدن وا دارد.

تعیین شدت ورزش هوازی

اگر در حین ورزش قادر به صحبت کردن باشید و صرفا نتوانید آواز بخوانید شدت ورزش شما در حد خفیف تا متوسط می باشد و اگر بخاطر شدت نفس نفس زدن قادر نباشید بطور معمول صحبت کنید شدت ورزش شما متوسظ تا شدید است و در ورزش هوازی این میزان شدت مد نظر ما می باشد.

تاثیرات کلی ورزش هوازی

ورزش هوازی نقش برجسته ای در جلوگیری از رسوب چربی در دیواره عروق خونی شما دارد. بنابر این در اثر ورزش مستمر، خونرسانی به تمام اعضای بدن بهتر انجام می شود خصوصا مغز شما که این خود به بهبود تمام کارکردهای مغزتان از حافظه و تمرکز گرفته تا روحیه و خلق و خوی شما می انجامد. البته قدری طول خواهد کشید تا کارکردهای مختلف ورزش هوازی را در بدن خود مشاهده کنید(حداقل شش ماه). یکی از تاثیرات بسیار جالب و مهم ورزش های هوازی کنترل سردردهای میگرنی است. چیزی که دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب به کرات در مورد بیماران خود مشاهده کرده است.

ورزش هوازی و درمان میگرن

دکتر عمادی توصیه می کند برای اینکه تاثیر ورزش هوازی را در درمان میگرن بهتر مشاهده کنید، حداقل پنج بار در هفته اقدام به ورزش کنید. بهتر است ورزش هوازی را هر روز صبح و ناشتا انجام دهید(افراد مسن و آنهایی که سابقه مشکلات قلبی عروقی دارند حتما در این مورد از پزشک خود اجازه بگیرند). این ورزش هوازی ناشتا ممکن است برای یک مدت سردردهای شما را بدتر کند که موقتی خواهد بود و در ادامه یکی از پایه های اساسی درمان میگرن شما خواهد شد. شما می توانید با انجام حرکات سریع ورزش مثل پروانه زدن و درجا دویدن یا طناب زدن، بدون احتیاج به وسایل خاص و در منزل وارد فاز هوازی شوید.

در ویدئو زیر دکتر عمادی در باره ورزش هوازی صحبت می کند.

کانال یوتیوب باشگاه مغز

shirane طیبه قدرتی 19/3/1402
سلام خدمت استاد فرهیخته و دانشمند مطالبتون بسیا بسیارعالی و سودمند و کار آ هستند مممننننونم از اینکه وقت میذارید برای اعتلای سواد و سلامت جامعه