آیا مشکلات روحی ناشی از اختلالات سیستم ایمنی می باشند؟

تعداد بازدیده : 1964
نویسنده خبر :
منبع : مجله نیچر نورولوژی
25 1398 اردیبهشت

در مواجهه با اختلالات عصبی و روانی، فرآیندهای ایمنی یک عامل مهم در سلامت و بیماری CNS هستند؛ سیستم ایمنی به هوموستاز CNS، انعطاف پذیری و ذخیره مغز کمک می کند.

تعامل صحیح سیستم ایمنی با دستگاه عصبی برای عملکرد بهینه مغز ضروری است. التهاب مزمن و عفونت های پنهان باعث اختلالات شبکه های پیشرفته عصبی می شود که منجر به اختلال شناختی و رفتاری می شود.

استرس روانی و اجتماعی با فرآیندهای التهابی در CNS همبستگی دارد.

اختلال کنترل ایمنی نقش نه تنها در بیماری های خود ایمنی کلاسیک مغز مانند مولتیپل اسکلروزیس و آنسفالیت اتوایمیون بلکه همچنین در اختلالات روانپزشکی نظیر اسکیزوفرنیا، اختلال طیف اوتیسم، اختلال دوقطبی و افسردگی نقش دارد.

درمان های ایمنی به عنوان گزینه های درمانی برای زیرگروه های بیماران مبتلا به اختلالات مغزی که با یک فنوتیپ التهابی مرتبط هستند، در حال شکل گیری هستند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.