doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

مقایسه شروع اثر درمانهای مختلف میگرن

تعداد بازدیده : 408
نویسنده خبر :
منبع :
22 1340 بهمن

در مقاله ای که اخیرا در مجله معتبر پزشکی" Adv Neurological Disorders" چاپ شده است گروهی از محققان از دانشگاه های مختلف آمریکا مانند Yale و توماس جفرسون تحقیق جالبی انجام داده اند.

آنها مقالات مختلف را بین سالهای ۱۹۸۸ تا ۲۰۲۰ بررسی کرده اند تا بیابند بعد از چه مدت تجویز داروهای پیشگیری از میگرن، تاثیر درمانی آنها آشکار می شود.

در این مقاله داروهای پیشگیری از میگرن نسل جدید مانند enerumab، fremanezumab، گالکانزوماب و اپتیزنوماب (که همگی مهار کننده های پپتید وابسته به ژن کلسی تونین هستند) شروع اثر بسیار زودهنگامی(بین یک روز تا یک هفته از شروع درمان) در درمان میگرن داشنند. متاسفانه در حال حاضر هیچکدام از داروهای فوق در ایران وجود ندارند.

شروع اثر تزریق درمانی بوتاکس هم بسیار خوب بود فقط یک هفته نیاز بود تا اکثر بیماران اثر ضد سردردی بوتاکس را تجربه کنند. البته دکتر فرهاد عمادی که تا کنون تعداد بسیار زیادی تزریق درمانی بوتاکس میگرن را اتجام داده است(رجوع شود به بوتاکس میگرن) معتقد است که شروع اثر درمانی بوتاکس درصورتی زودهنگام خواهد بود که بیمار از قبل دچار وابستگی به مسکن نشده باشد. از آنجایی که دوره سم زدایی مسکنها ممکن است تا سه هفته طول بکشد، این امر بر مشاهده اثر درمانی بوتاکس در اوایل درمان اثر خواهدگذاشت.

لازم به توضیح است که شروع اثر درمانهای پیشگیری کنند قدیمی که همگی خوراکی هستند(رجوع شود به درمان دارویی میگرن) معمولا نیاز به گذشت حداقل یک ماه زمان دارد.

مقالات مرتبط

نظراتــــــ